Поеми Тараса Шевченка "Катерина" не застаріли ,бо кожен день, на мою
думку читачів збільшується количество.
Давно читала,але всеодно трохи пам'ятаю!
Остап--мужній,сильний,крізь біль йде до своєі мети бути не від кого незалежним,ввіданий своій коханій,навіть пісня смерті коханоі Соломіі не забуває іі.
Якось так.
«Слово о полку Ігоревім» — найкраща пам'ятка літератури Київської Русі. Перед читачем, ніби живі, постають герої «Слова...» — мужні захисни¬ки Руської землі, великі патріоти. З якою любов'ю невідомий нам автор змалював їхні образи! З усього видно, що він щиро любив рідну землю. Ігор Святославич для автора є втіленням князівських доблестей. Він мужній, сповнений «ратного духа». Пристрасне бажання «іспити шоломом Дону», почуття воїнської честі відтісняють страшне віщування — затемнен¬ня сонця. Справжній лицар, він вважає, що краще вмерти від меча, ніж потрапити в полон. Описуючи першу перемогу Ігоря над половцями, автор підкреслено гіперболічно показує її результати: руські воїни захопили стільки здобичі, що дорогими тканинами і одягом мостили болота. А Ігор з цієї здобичі взяв для себе тільки бойові знаки ворога. Високе благородство Ігор виявляє під час вирішальної битви, коли він у розпалі бою повертає полки на допомогу брату Всеволоду. Автор висловлює до Ігоря любов і симпатію, називає його соколом, сонцем. Коли Ігор зазнав поразки, печалиться вся природа, вся Русь. Розповідаючи про втечу і повернення Ігоря з полону, автор особливо виразно виявляє своє співчуття до нього, а коли Ігор повертається на Русь, то знову «сонце світиться на небесах». Співчуваючи Ігорю, пишаючись його мужністю, сумуючи через невдачі, автор водночас засуджує недалекоглядну політику цього князя, міжусобиці, що підривали міць батьківщини, її благополуччя: «Сказав-бо брат брату: «Се моє, і те — моє теж». Саме така психологія феодала-власника лежить в основі поведінки і характеру Ігоря. Гірка поразка Ігоря — це розплата за його егоїзм і самовпевненість. Звертання Святослава Київського до братів Ігоря і Всеволода свідчить, напевне, і про ставлення до них самого автора «Слова...»: «О мої синовці, Ігорю і Всеволоде! Рано єсте почали Половецькую землю мечами разити, а собі слави шукати. Та без честі одоліли, без честі-бо кров поганую ви пролляли». У цьому звертанні хоч і звинувачуються Ігор і Всеволод у марнославстві та нерозважності, проте віддається їм належне, говориться, що серця їхні викувані з міцного булату і загартовані у відвазі.<span />
Меткость русского фольклора феноменальна и поразительна. Сказано в XVIII веке: „От трудов праведных не поставить палат каменных“. (Леонид Крайнев-Рытов
Нельзя просто повторять фольклор<span>. </span>Фольклор<span> - это кладовая, из которой нужно </span>брать<span> для сегодняшнего дня. (</span>Михаил Светлов)
Фольклор приятней слушать иногда, чем выскочек, раскрученных по блату. (Георгий Александров)
.За сестрою план розділу 1
1 Розповіть про село Спасівка
2 розповідь пр сімю Судаків
3 Татари спалили Спасівку
4 загибель та взяття в полон спасівчан
5 Втеча Павлуся ві загарбників