Максим Беркут дуже схожий на свого батька. Він успадкував всі його риси: сміливий, чесний, справедливий, незалежний. Певною мірою також зразковий чоловік серед громади..
Для Максима над усе воля, це видно з виразу його очей. «Життя в неволі нічого не варте»,— каже він Тугарові Вовку. Максим тяжко переживає через те, що з ним трапилося. Закований у тяжкі ланцюги, які «тиснуть його, мов залізні, холодні гадюки», «висасують» усю силу з його тіла, всі думки з його мізку, він тамує в собі великий біль, спостерігаючи, як горить його рідна Тухля.
Рано Т. Г. Шевченко все життя тяжко відчував своє сирітство. Йому все життя бракувало<span>ся над її долею, над тим, яке місце посяде її кохане дитя серед людей. А щоб це </span>і ніч працювала вона, бідна вдова,І синові за три копиЖупанок купила,Щоб і воно, удовине,До школи ходило.<span>(«Сова»)</span>Кожна мати мріє про щасливе майбут…Материнська любов жертовна. Шевченківські героїні здатні цілком забути себе заради дітей. Роздягнені, голодні, старі жінки мандрують по різних землях, відшукуючи «діточок», що їх доля розкидала по далеких місцях. Син може забути матір, а вона ніколи його не забуде, до останнього подиху буде вірити, що зустріне, обніме свою дитину. І ця надія зігріває взимку самотню Сову, дає сили не просто вижити, а стати мудрою лікаркою героїні поеми «Відьма». Мати здатна в усьому обмежити себе заради дитини. Так, наприклад, мандруючи з малим сином, вигнана батьками Катерина (з одноіменної поеми) вимушена жебракувати. І отримавши якісь дрібні гроші, не хліб, не хустки собі купує молода жінка, а медяник для свого Івася. Особливе місце у Шевченківській галереї портретів матерів займає героїня поеми «Наймичка». Породивши сина, Ганна підкидає його заможним літнім людям, у яких немає дітей. Зрадівши, старі всиновлюють маля, а Ганна наймається до них служити. Привітна, роботяща, вона швидко стає своєю у господі, встигає поратися «і у хаті, і на дворі, і коло скотини». А найкраще доглядає малого Марка:А коло дитиниТак і упада, ніби мати:В будень і в неділюГоловоньку йому змиє,Й сорочечку білуЩо день божий надіває,Грається, співає. Марко дуже любить наймичку, шанує її, запрошує бути на його весіллі за матір, бо стара господиня померла. Вся сім’я: і Марко, і старий Трохим, а згодом і дружина Марка, і їхні діти – ставляться до Ганни, як до найближчої родички. Проте вона не користується цим і відмовляється брати участь у весіллі, часто ходить на прощу до Києва. Вона не може жити без сина та його родини і водночас не наважується сказати Маркові правду, бо за моральними нормами того часу така правда осоромила б її кохану дитину. Ганна весь час картає себе і лише перед смертю встигає сказати Маркові, хто вона йому. Так усе життя ця мужня жінка присвятила синові і, забувши себе, зробила все, щоб не засмутити його, щоб не заплямувати його долю, його майбутнє.Провідний для Шевченківської поезії образ матері підкорює читача своїм ліризмом, теплотою, ніжністю. Відчувається, що це найсвятіше для хати.Благословить дітей своїхТвердими рукамиІ діточок поцілуєВольними устами.
<span>Твір на тему: </span>Материнська любов жертовна<span> </span>
На яку тему???
Собаченя
Одного разу блукало по вулиці маленьке щеня.Всі його штовхали бідного,і той не знав куди дітись.Побачив він одного разу кота і дуже злякався,а кіт здивувався бо ще ні разу собаки не боялись котів.Кіт підійшов ближче до собаченя,і сказав йому що боятись йому не потрібно.Собаченя подружилось з котом.Вони разом гуляли,шукали поживу а люди дивувались як це може кіт дружити з собакою.Одного разу натрапили вони на вовка.Кіт забрався на дерево і залишив собаченя самого.Щеня дуже злякалось,але вовк побачив кота на дереві і не став чіпати щеня.Поліз до кота,незважаючи на те що йому всього лиш пару місяців і він дуже малий став захищати кота,кіт побіг щодуху,а собаченя залишилось саме.Він думав як обхитрити вовка.І сказав йому:Лисиця!Вовк обернувся а щеня побігло.Отак-то друзі пізнають в біді.З того часу собаки навіть не говрять з котами.
Іван Котляревський.
Розумний,фантазуючий.
Описує,змальовує,розповідає.
Справжній гігант минулих часів.
Геній.