Видатним представником кобзарського мистецтва у ХІХ ст. був Остап Вересай. Завдяки своєму таланту Остап Вересай пробуджував у слухачів почуття поваги до своєї історії, високі естетичні та патріотичні почуття, що високо цінували Т. Шевченко, П. Куліш, І. Карпенко-Карий, М. Лисенко, О. Русов, П. Чубинський, які пропагували творчість Вересая та опікувалися його долею.
У 1930-тих роках, під час боротьби з націоналізмом, більшість кобзарів було репресовано, що спричинило до значної втрати кобзарської традиції.
<span>Згодом у 1950-х роках майстром І. Склярем було створено сучасний тип бандури, який посів провідне місце серед українських народних інструментів у системі музичної освіти, професійного та аматорського виконавства.</span>
<span>У казковій красі заснули бори та діброви. Глибокий зимовий спокій охопив природу.
<span>Та що це? У морозяній тиші лісу чути якісь дивні звуки:то кришталевий дзвін, то тихе булькання. У глухому куточку засніженого лісу, серед острівця зелено–сріблих ялин, дзвенить незамерзле джерельце. Клубочиться хмаринка пари, а над нею на голих гілках дерев, що нахилились до води, дрімають рябчики – гріються. Такі джерела не замерзають і в люті морози. Вода пробивається через шар землі й на морозі здається теплою. Часто біля таких місць узимку збираються мешканці лісу не тільки напитися, а й погрітися. А навколо панує холод, усюди лежить білий сніг. </span></span>
Поеми Тараса Шевченка "Катерина" не застаріли ,бо кожен день, на мою
думку читачів збільшується количество.
Можеш відправити фото цієї казки?
Доминантой монумента является фигура Кобзаря — Шевченко высотой 4,5 м, установленная на высоком постаменте из серого (на момент сооружения ярко-черного) лабрадорита. Статуя полна динамики — и в точно найденном ракурсе слегка наклонённой набок головы, и в энергичном жесте правой руки, и во всей фигуре Шевченко просматривается готовность к действию, целенаправленность, внутренняя напряженность, что в полной мере соответствовало советской трактовке образа Т. Г. Шевченко как поэта и художника-революционера. Скульптура имеет ярко выраженный силуэт, легко узнаваемый издали, что сближает общий фон монумента с <em>конструктивизмом</em>, — суровые, укрупненные складки одежды, лаконичность форм, энергичная обработка поверхности большими обобщенными плоскостями — все это призвано создать могущественный образ непокоренного борца за права трудящихся. К детализации автор прибегат лишь в разработке лица, которое осуществлено не только для достижения портретной схожести, а и раскрытие внутреннего мира, в русле трактования личности поэта, выявление твердости и силы духа поэта-борца. Именно поэтому взгляд монументального Кобзаря суровый и гневный, а вычеканенные на голове морщины означают горечь пережитого-передуманого. Целостности образа автор достигает проработкой и других деталей — например, крепко сжатой в кулак (гневный жест) рукой.
Фигуры, которые окружают пьедестал, — вдвое меньше по высоте, чем статуя Шевченко. Они воспринимаются в основном вблизи. По замыслу скульптора, осуществлять обзор фигур нужно в последовательности композиционной спирали, начиная от фигуры «Катерина» и двигаясь против часовой стрелки.