Славная осень! Здоровый, ядреный
Воздух усталые силы бодрит;
Лед неокрепший на речке студеной
Словно как тающий сахар лежит;
Около леса, как в мягкой постели,
Выспаться можно — покой и простор!
Листья поблекнуть еще не успели,
Желты и свежи лежат, как ковер.
Славная осень! Морозные ночи,
Ясные, тихие дни…
Нет безобразья в природе! И кочи,
И моховые болота, и пни —
Всё хорошо под сиянием лунным,
Всюду родимую Русь узнаю…
Быстро лечу я по рельсам чугунным,
Думаю думу свою…
Когда я летом гуляла с подругой, мы пошли гулять в парк. Нам было скучно и очень жарко. Она мне предложила пойти к ней и взять водяной пистолет. Я согласилась. Мы взяли их и пошли на улицу. Я по приколу предложила с далека брызнуть в кого нибудь. Ну мы брызнуть в мужика. Сперва он не понял что происходит. Потом посмотрел на нас. Мы сделали вид что это не мы и убежали. Потом опять брызнули.еще раз. Он заподозрил что это мы. И все время на нас смотрел. А мы потом ушли в другое место. И игрались. Прошёл месяц. Мы с тем мужиком встретились в магазине. Он подошёл ко мне и сказал Спасибо что охладить меня, мне было жарко. Я быстро вышла с магазина и позвонила своей подруге я сказала это. Мы смеялись.
Ответ:
Дуня хотела новой жизни. жизнь на станции её тяготила. Минский был богатым и красивым гуссаром. он её искренне полюбил и она его тоже. поэтому Дуня была готова бросить своего единственного родственника. это настоящая сила любви.
<span>ітаратура з’яўляецца адным са сродкаў пазнання жыцця і, перш
за ўсё, чалавека. Каб болыы глыбока раскрыць характары, пісьменнікі
часта ідуць па шляху супастаўлення герояў. Такі прыём выкарыстаны Янкам
Купалам у паэме «Курган» пры абмалёўцы вобразаў гусляра і князя. У
параўнальным плане пададзены вобразы Сцёпкі і Аленкі ў аповесці «На
прасторах жыцця» Якуба Коласа. Гэтым прыёмам карыстаўся і У. Караткевіч
пры стварэнні вобразаў Пора-Леановіча і Горава ў апавяданні «Паром на
бурнай рацэ».
Абодвагероі — выпрабаваныя ў баях
ваенныя ў чыне каззітанаў, якія накіраваны з ротай салдат ахоўваць
адзіны паром, каб не аддаць яго ў рукі паўстанцам. У пачатку твора аўтар
зазначае, што аднаму з іх, Пора-Леановічу, «не вельмі верылі як
нашчадку сепаратысцкай фаміліі і ўраджэнцу Магілёва», таму «ў дапамогу
яму» паставілі Юрыя Горава, карэннага русака са старой маскоўскай
фаміліі, які быў паранены ў сутычцы з атрадам паўстанцаў пад Ракавам і
адасланы «ў тыл» на лячэнне. Сімпатыі чытача, здаецца, павінны быць на
баку Пора-Леановіча: чалавека, якому не давярае сам генерал урадавых
войск. Бо ці можна прыхільна ставіццаі да чалавека, роля якога —
шпіёніць? Але гэта толькі першае ўражанне. У. Караткевіч не навязвае нам
сваіх думак, а дае магчымасць разабрацца, хто ёсць хто?
Вось
мы бачым Горава, які ў думках апынуўся ў Маскве, успамінае сваю
старэнькую маці, каханую дзяўчыну Надзейку, марыць аб мірным жыцці. І
раптам — стрэл! Гэта страляў-забаўляўся з дуэльных пісталетаў
Пора-Леановіч. Горава ўразіў (каторы ўжо раз!) яго сухі прыгожы твар,
белыя валасы, бакенбарды і, галоўнае, страшнаватыя блакітныя вочы, у
якіх бачная была пагарда да ўсяго. І яшчэ рэзкі шрам паўз брыво і левую
скронь — адмеціна двубою. Многае можа сказаць пра героя яго партрэт.
Пора-Леановіча выдавалі вочы Аўтар далей скажа: «Яго нахабныя і страшныя
вочы гарэлі вясёлым шаленствам». І тут жа Гораў Дасць дакладную
характарыстыку Пора-Леановічу: «Чалавек, які сядзіць насупроць яго, —
страшны, вельмі небяспечны чалавек, драпежнік, у якога, пэўна, зусім
няма ў душы месца для так званых пакут сумлення». І вельмі хутка мы
ўпэўнімся ў гэтым.
Наступная ноч выдалася
«вераб’інай». Дождж паліў так, што, здавалася, паветра было менш, чым
вады. Вада прыбывала вельмі хутка, рака пайшла старыком. На перасцярогу
бывалага салдата Івана, які прапанаваў паставіць каравул на рацэ, каб не
здарылася бяды з прахожымі, Пора-Леановіч рэагуе іранічна: «Табе што да
таго? Няхай не суюцца ў ваду...» І калі Гораў хоча неяк абразуміць
Пора-Леановіча, гаворачы, што да свайго народа трэба адносіцца з
павагай, што людзі не вінаватыя, калі дрэнна робяць улады, той адказвае,
што народ — гэта быдла, якое па галаве трэба біць. І ваша, і наша, і
польскае, і ўсякае. Іншага яны не варты. Людзей не шкадуй. Ні жанчын, ні
дзяцей. Ідзі па трупах, і добра табе будзе.
І мы
пачынаем разумець, які жудасны чалавек гэты Пора-Леановіч. Для яго
галоўнае — стаць на той бок, які выйграе. А прысяга, закон гонару — гэта
не для яго. Яшчэ болып поўна раскрываюцца героі апавядання пры сустрэчы
з жанчынай, жонкай Грынкевіча, кіраўніка паўстанцаў, якая везла
памілаванне свайму мужу. Адзін (Пора-Леановіч) ведаў, што пакаранне
Грынкевіча будзе выканана гэтай ноччу, і наўмысна затрымліваў жанчыну.
Другі (Гораў), нічога не ведаючы, рызыкаваў сваім жыццём, каб
пераправіць жанчыну на другі бераг раз’юшанай ракі.
Менавіта
гэтая вераб’іная ноч паказала, якія розныя тыпы людзей увасабляюць
Пора-Леановіч і Гораў. Мы ўбачылі, што адзін з іх люта ненавідзеў
людзей, а другі ганарыўся сваім народам.
<span> Такія людзі, як капітан Пора-Леановіч, не павінны жыць на зямлі, — падкрэслівае аўтар, — і адмоўны герой гіне на дуэлі.</span></span>