Характеристика Момотаро або хлопчик персик
Символизм - З.Гиппиус, В.Брюсов, К.Бальмонт, А.Блок, А.Белый, Ф.Сологуб, В.Иванов, М.Волошин, Д.Мережковский
Акмеизм - Н.Гумилев, С.Городецкий, О.Мендельштам, А.Ахматова, М.Кузьмин.
Футуризм - В.Хлебников, И.Северянин, Д.Бурлюк, В.Маяковский.
Имажинизм - частично С.Есенин, Надежда Вольпин, Г.Владычина, Л.Вагурина, А.Кудрявицкий.
"Цецн үг уха заадг"- "Мудрое слово - ум направляет".
"Диилвр бәрсн күн - дәәсрхлhн тәрдм, диилгдсн күн зовлңгта бәәдм, дәәнәс hарсн күн - амулңг җирhл эдлх" Бурхн Багш.
"Побеждающий сеет ненависть, а побеждённый живёт в боли. Тот, кто отстранится от побед и поражений, будет жить в покое и счастье" Будда.
Мал асрхла амн тоста, кү асрхла - толһа цуста!
Скот растишь – рот в масле, человека растишь голова в крови.
Күн болх баhасн,күлг болх унhнасн. Человек с ребёнка, скакун с жеребёнка.
<span>Хоома күн хойр көдлмштә Ленивый человек делает работу дважды.</span>
Коломийки – коротенькі пісеньки, що можуть виступати як приспівки до танцю або існувати не залежно від нього. Часто вони об’єднуються у в’язанки, які не мають, проте, сталого змісту, а залежать від уподобання співака та обставин виконання.
<span>Заданість розміру коломийки (лише два рядки, в яких слова мають розміститись так, щоб у кожному рядку було по чотирнадцять складів) сприяла виробленню лаконізму, сталих поетичних формул, економічному і точному використанню тропів – рис, властивих майстерно відточеним художнім мініатюрам. Завдяки багатству внутрішнього римування й анонсами коломийки ніколи не справляють враження одноманітних. </span>
<span>Коломийки мають двопланову будову: образ природи першого рядка за аналогією або контрастом підсилює смислове й емоційне значення думки, висловленої в другому рядку. Іноді перший рядок виконує роль традиційного зачину, зміст якого не завжди пов’язаний з наступним рядком. Найчастіше це зачин "Ой летіла зозулиця (пава, ластівочка)", "На високій полині", "Ой дубику зелененький" та ін. У новотворах помітна тенденція до уникнення подібних звичаїв, що пояснюється публіцистичним спрямуванням більшості сучасних коломийок. </span>
<span>У коломийках про минуле народу чується нарікання на підневільну працю, гірку солдатчину, на бідняцьке безхліб’я, вимушену іміграцію, протест проти селянського безправ’я, звучать бунтарські мотиви. Найбільший масив становлять пісеньки, в яких ідеться про особисте в житті людей, їх переживання, настрої – це твори на так звані "вічні теми", однаково актуальні для різних епох, але й у них легко виловити ознаки часу, бо ж людські стосунки розвиваються на тлі певного родинного і соціального побуту. </span>
Как стать спортсменом
Жил-был мальчик Вася. Он был невысокого роста и слабым, к тому же часто болел. Он любил играть в футбол, но его редко брали в команду - говорили, что он плохо играет и вообще слабак.
Надоело это Васе. Решил он стать спортсменом, чтобы быть здоровым, сильным, быстрым и ловким. Пришел Вася в спортивную школу, зашел к директору и говорит: "Я хочу стать знаменитым футболистом!" И смотрит на директора. А тот молчит. Страшно стало Васе. Все, думает - выгонит меня директор, такого слабака. Наверное, таких как я в спортивную школу не берут...
Но Вася ошибся. Директор школы ему сказал: "Ну, что ж. Набор в секцию футболистов у нас с 12 лет, а тебе, я вижу, чуть меньше. Десять? Замечательно. У тебя есть целых два года, чтобы стать здоровым, сильным, быстрым и ловким. Пойдем к тренеру, он скажет тебе, как тренироваться. А ко мне приходи через два года".
Тренер рассказал Васе, что стать спортсменом непросто, но возможно. Нужно много тренироваться, не отлынивать, быть настойчивым и целеустремленным. Тренер показал Васе комплекс упражнений и велел заниматься каждый день. Вася так и делал. Уже через три месяца Васю было не узнать: он стал гораздо сильнее, его с радостью брали в дворовую команду, где он играл нападающим. А через два года Васю приняли в школу олимпийского резерва.