Тёме дорого далось решение о подготовке к переэкзаменовки. Поняв, что он может остаться на второй год мальчик пытался отравиться. К счастью , он испугался, его сразу же напоили молоком , так что особых последствий для его здоровья не было. Но , увидев горе своей матери,Тёма пообещал сдать переэкзаменовку , попросив её скорее получить разрешение от директора гимназии. Это было его вполне самостоятельное и серьёзное решение.
Сказки о животных - широко распространенный жанр. В мировом фольклоре известно около 140 сюжетов сказок о животных, в русском - 119 и составляют около 10% сказочного репертуара, причем значительная их час оригинальна. В сказках этого вида сохранились следы древнего примитивного ведения хозяйства, когда человек мог только присваиватьпродукты природы, но еще не научился их воспроизводить. Основным источником жизни людей в то время была охота, а хитрость, умение обмануть зверя играли важную роль в борьбе за выживание.
Сказка бытовая - ее еще называют социально-бытовой, сатирической или новеллистической. Появилась она гораздо позднее волшебной, и говорится в ней о жизни и представлениях русского крестьянина последних двух столетий, хотя некоторые ее сюжеты тоже пришли из очень давних времен.
Волшебная сказка, так же как многие сказки восходят корнями своими к глубокой древности. В них сохранились древние верования. Это одна из самых крупных повествовательных форм классического фольклора. Всего учтено 225 сюжетов и сюжетообразующих мотивов этого жанра.
Конечно, здесь зашифрованы: Прибаутка и Дразнилка, но сомневаюсь, что их можно назвать литературными жанрами.
Наполеон хитрый, Кутузов умный,мудрый,старый. Волк-это Наполеон. Кутузов-это ловчий.
Добро і зло, вірність і зрада, поетичне покликання і сіра буденщина зіткнулись у драмі-казці Лесі Українки «Лісова пісня<span>», яка розповідає про красу людських почуттів і згубність духовного гноблення, про необхідність збереження гармонії між людиною і природою. </span>
<span>У ліс приходять люди, приносять свої клопоти. Голос Лукашевої сопілки пробуджує з зимового сну Мавку — «весна ніколи так ще не співала...» Дитина лісу і сільський хлопець закохуються. Перша дія — цвітіння їхнього кохання і одночасно це весняне буяння природи. На голос Лукашевої «веснянки відкликається зозуля, потім соловейко, розцвітає яріше дика рожа, біліє цвіт калини, навіть чорна безлиста тернина появляє ніжні квіти ». </span>
У другій дії — зміліло озеро, «очерет сухопнелестить скупим листом». Природа в'яне. Почорнів жар маку. З останніми квітами та зжатим стиглим житом полягло й кохання Лукаша до Мавки. Тут ми бачимо, що роздвоєна душа юнака вагається — між поезією і прозою буття, мрією й буденністю.
<span>На противагу Лукашеві, ніжна Мавка викликає у нас щире захоплення. «Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає», — ці слова найстисліше і найяскравіше виражають головну суть образу Мавки. Вогонь її кохання сильніший за смерть. Він допоміг їй вирватись із мертвого царства Того, що в скалі сидить. Кохання Мавка сприймає, як «огнисте дерево». У ніч першої зустрічі з Лукашем на її чолі палає зоряний вінок, а коли коханий зрадив, «всі зорі погасли в вінку і в серці». В останньому монолозі героїні безсмертя асоціюється з ясним вогнем, вільними іскрами. І, як віра й надія, знову спалахують вогні в її зоряному вінку. </span>
Лукаш за зраду найчистіших своїх почуттів, за зраду любові тяжко покараний: Лісовик перетворив його на вовкулаку. Цей символічний епізод змушує нас задуматися про вічні моральні цінності: хто зрікся духовного життя, загасив у собі порив до прекрасного, той перестав бути людиною.
<span>Проза життя знищує прекрасну мрію Лукаша, буденщина засмоктує, наче поліське болото. Проте мрію вбити не можна. Про це голосно співає сопілка у фіналі. </span>
<span>Справді, людина завжди може знайти в собі сили з будь-якої прірви свого падіння піднятися на височінь людського духу — через страждання, через усвідомлення своєї недосконалості, через самопізнання і добротворення.</span>