1.алма -іс әрекет.-жеміс
2.ат-жануар, адамның иесімі
3.қас-адамның қабығындағы қас,дұшпан,бірдеменің жаны,ердің қасы
4.нан- сен,тағам
5.ата- бір нәрсені ата, ата әже
6.ара-құрал,шыбын шеркей
7.салма-тағам,аузыңа салма
8.шығарма-көркем сөз,естен шығармау
9.қаз-жануар,жерді қаз
10.ай-аспандағы , желтоқсан айы
11.бас-жерді бас,адам мүшесі
12.майда- ұсақ, биязы
13.айт-мейрам,бір нәрсені айту
14.ана-шеше,ана жер
15.жал-жануарға шығатын қал,қырқа
16.көк-түс,аспан
17.жылы-ыстық,жылы қалыпқа келу
18.ық- беріс жер,дауыл қарсы беттемеу
19.құндақ-төсек жабдық,мылтықтың ұңғысын орнататын ағаш
20.атыс-соғысу,іс
Оның мақсаты – тыңдаушыға ғибрат ұсынумен бірге эстетикалық ләззат беру. Ертегінің атқаратын қызметі кең: ол әрі тәрбиелік, әрі көркем-эстетик. әдеби қазына. ертегінің бүкіл жанрлық ерекшелігі осы екі сипатынан көрінеді. Сондықтан ертегілік прозаның басты міндеті – сюжетті барынша тартымды етіп, көркемдеп, әрлеп баяндау. Демек ертегі шындыққа бағытталмайды, ал ертекші әңгімесін өмірде болған деп дәлелдеуге тырыспайды.Ертегінің композициясы бас қаhарманды дәріптеуге бағындырылады, сөйтіп, ол белгілі бір сұлба бойынша құрылады. Мұның бәрі ертегіге идеялық, мазмұндық және көркемдік тұтастық береді. Осы тұтастық бұл жанрға басқа да қасиеттер дарытады: композиция мен эстетикалық мұраттың бірлігі әрі тұрақтылығы, көркем шарттылықтың міндеттілігі, ауызекі сөйлеу тіліне сәйкестігі, тұрақты тіркестердің қолданылуы, т.т.
Ертегіде қиял мақсатты түрде пайдаланылады, сондықтан ол әсіреленіп, ғажайыпқа айналады және біршама өзінше дамып отырады. ертегідегі ғажайып қиял адамның күнделікті көріп жүрген заттары мен құбылыстарын саналы түрде басқаша етіп көрсетеді, өйткені бұл жанрда ғажайыптың көркем бейнелеуіш құрал ретінде қолданылады. Өмірдегі шынайы нәрсенің өзін әдейі өзгертіп көрсету – ертегінің өзіндік қасиеті болғандықтан, ертекші де оның мазмұнын барынша әсірелеуге, ғажайыпты етуге күш салады. Сонымен бірге ертегідегі оқиғалар мен іс-әрекеттердің қаншалықты әсерлі болуы ертекшіге ғана емес, сондай-ақ тыңдаушыға да, ертегінің айтылу жағдайына да байланысты. ертегіде қиял мен ғажайып әрі идеялық та мақсатта қолданылады, себебі классик. Ертегі адамның рухани азығы болуымен қатар идеол. та қызмет атқарған. ертегінің көркем баяндалуында сюжеттен де гөрі композицияның рөлі артығырақ.
Құрылымы
Ертегінің поэтикасы мен композициясы көркем әрі жүйелі. Композициясы бірнеше бөлшектен тұрады: бастама – эпикалық баяндау – аяқтау. Бастама, әдетте, өлең немесе ұйқасқан проза түрінде бас кейіпкердің ата-анасы, оның дүниеге келуі туралы айтып, тыңдаушыларды бас кейіпкермен таныстырады. Эпикалық баяндау қаhарманның өсуін, үйлену тарихын, оның бастан кешкендерін әңгімелейді. Аяқтауда кейіпкердің сүйгенін алып немесе ойлағанын іске асырып, мұратына жеткені хабарланады. Бастама мен аяқтау, көбінесе тұрақты тіркес болып келеді. Өзінің ұзақ тарихында ертегі жанры әр дәуірдің, әр қоғамның болмысы мен түсініктерінің, нанымдарының әр түрлі іздерін сақтап қалған, біздің заманымызға жеткізген. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен нанымдар, салт-дәстүрлер, тұрмыс кейпі көбірек көрініс тапқан.
Түрлері
Ертегілері жанрлық әрі сюжеттік құрамы жағынан әр алуан. Ол іштей бірнеше жанрға бөлінеді:
1) жануарлар туралы ертегілер;
2) қиял-ғажайып ертегілер, батырлық ертегілер;
3) хикаялық ертегілер, сатиралық ертегілер;
Сюжеттері тек қазақтың өзіне тән ертегілермен қатар, басқа елдермен ортақ сюжетке құрылған ертегілер де бар. Олардың көбі тарихи-типологиялық жағдайда пайда болған, біразы тарихи-генетик., яғни туыс халықтарға ортақ болып табылады, кейбірі тарихи-мәдени байланыс нәтижесінде қазақ жұртына тараған. Сол себепті қазақ ертегілерінде таза ұлттық та, халықар. та, көшпелі сюжеттер де қатар өмір сүрген.
Негізгі кейіпкер мен мазмұны және қияли әдістердің қаншалықты пайдаланылуына қарай бұл салалардың әр қайсысы тағы бірнеше топқа бөлінеді. Бұлардың ішінде: хикая, өсиет, мысқыл, батырлық туралы ертегілер болады.
Ш.Ш.Уәлиханов атындағы сыйлық берілді (авторы – Қасқабасов). Қазақ ертегітануы ұлттық фольклор туралы ғылымының үлкен де маңызд
А.с.Балықша
І.с.Балықшаның
Б.с.Балықшаға
Составь прийти пример прямому и переходному смыслу 1) Слов.
составь ( Повествовательное предложение, вопросительное предложение, дуновение предложение, приказ предложение) прийти пример 2) Места видам предложения.
скажи мақалөмәтел о 3) Билиме, о школе.
правильно составь предложения, которые Дались, 4). А)Түседі, осенью, темнота, рано. Б)Егін, осенняя, собирает, крестьяне.
наизусть скажи 5) Падежей. соедини" "слово календаря.
Иә, хат жаза білу дегенде бір өнер. Бұрыңғы кездегі хаттарға не жетсін (пошта арқылы жазатын).
<span>Маған сол поштамен жіберілетін хаттар ыстық көрінеді. Қазірде жазатынымыз аныққой. Бірақ бұрыңғыға қарағанда бір бірімізге эл пошта арқылы көбірек жазамы. Олда жаман емесқой, біздің жетілгеніміз жетістіктеріміздің бірі. Расыменда хат жазғанда мән беріп ықыласпен жазған жақсы ақ. </span>
Мен өз басым хат жазғанды ұнатамын. Ойланып ойыңды толық жеткізуге мүмкіндік болады.
<span>Сағынысып достарға хат жазған дегенде керемет. Ал меніңше әр кім өзінше хат жаза біледі.</span>