Гріх — помилка, яку допускає людина у процесі своєї життєдіяльності, відступ від істини, поганий людський вчинок,який часто призводить до жахливих наслідків.кожна людина в своєму житті робить помилки від самого народження, кожна людина грішна. Безгрішних людей не існує і, щоб здобути душевний спокій, людям треба визнати цей факт. Кожна людина у своєму житті робить помилки, але далеко не всі їх визнають і за можливостю виправляють. Завдання людини — триматися шляху істини і життя, попри всі негаразди.Із самого початку юний і чистий Доріан Грей опинився між двома протилежними ідеями: «чистого мистецтва» художника Безіла та вченням лорда Генрі, який бачив мистецтво в самому собі. Але, на жаль, «митець власної душі» та «митець власного життя» не помічали душ інших людей, вони прогледіли й душу юного красеня. Учень заперечив теорії своїх наставників і як наслідок — у пізнанні життя став злочинцем, а для себе — власним душогубцем.Урешті-решт сам герой зрозумів, до чого доводить нехтування мораллю: «Смерть власної душі в живім тілі». Руйнівні сили, які впустив у свою душу Доріан Грей, знищили і його тіло. Тож коли він кинувся з ножем на портрет, то убив самого себе.У романі багато блискучих парадоксів: «Доброго впливу взагалі не існує», «Сумління — це страх», «Життя — це лише нервові волокна і клітини мозку» тощо. Але в порівнянні зі страшними змінами, що сталися на портреті, вони втрачають свою привабливість і стають марними. О. Уайльд, почавши із заперечення моралі в мистецтві, закінчив запереченням її заперечення. І в цьому теж полягає парадокс письменника. Він дійшов висновку про те, що саме мистецтво є найвищим людським сумлінням, непідкупним і незнищенним. Доріан покараний лише тоді, коли піднімає руку на прекрасне — на витвір мистецтва. Відомо, що мистецтво як втілення прекрасного є вічним, тому й гине герой, вчинки якого є аморальними й страшними.Фінал роману досить символічний. Портрет стає суворим суддею вчинків Дорі- ана Грея. Подальші зміни такі значні та страшні, що Грей більше не може бачити свій портрет і намагається позбавитися його. Та виявляється, що він знищує не власне зображення, а себе самого.Після смерті героя портрет знову став таким, як раніше, він неначе «відродився». Це є прекрасним свідченням того, що справжня краса існує поза теоріями. Тому портрет — один із головних персонажів роману. Він є магічним дзеркалом, що висвітлює сутність буття. Портрет, наче рентген, показав хворобу, знищив її та засяяв новими фарбами.О. Уайльд колись сказав: «Кожна людина бачить свої гріхи в Доріанових<span>» ,тож ми можемо тільки вчитися на помилках героя,відчувати те що він,думати про наслідки та залишати в собі ті переживання героя,щоб надалі рости духовно та збагачуватися ,а не морально розкладатись</span>
Карл Иванович - немец, гувернер Николеньки. Человек сердечный, любящий детей. Но на уроке порой звучал металл в голосе. Мог поставить и в угол. При этом он старался понять каждого, старался угадать причину плохого настроения. Судьба у него несчастная : сирота, глух на одно ухо, у него нездоровая рука, на которой нет пальца.Николеньке учитель казался вечно обиженным. Любит читать книги и приучает к этому других. Педантичен, аккуратен. Не умеет льстить. Его кругозор настолько широк, что он мог кроме немецкого преподавать и другие предметы. Сочиняет стихи. Окружающие отмечают его прекрасный круглый почерк. Карл Иванович оказывает положительное влияние на людей, к нему они тянутся, а дети - берут пример.
Стихотворение «Родная земля» А.Ахматова написала в 1961
году. Прошла двадцать лет с начала Великой Отечественной войны. . Оно вошло в
сборник «Венок мертвым». Это образец
гражданской лирики.. Эпиграфом послужили строчки из стихотворения
поэтессы «Не с теми я, кто бросил землю». Да, она не эмигрировала из страны,
хотя ей жилось очень трудно в России. Многих потеряла она: бывшего мужа поэта
Николая Гумилева, друзей, пережила неоднократный арест сына. Но не озлобилась,
ей по-прежнему дорога родина, родная земля, на которой она живет. Лирической
героине трудно смириться с тем, что отношение к родной земле с годами
изменилось:
В заветных ладанках не носим на груди,
О ней стихи навзрыд не сочиняем…
Для человека, который живет и трудится на земле, она
перестала быть каким-то священным образом. Но в конце своего жизненного пути каждый
ложится «в нее и становимся ею,//Оттого и зовем так свободно — своею».
Удивительна и композиция такого небольшого стихотворения, на
протяжении которого меняется размер, которым оно написано. Первые восемь строк
построены при помощи отрицательных слов (не носим, не сочиняем, не бередит…), и
концы фраз совпадают с концами строк, что придает настойчивость содержанию, которая подчеркнута ритмикой пятистопного
ямба. После этого следует четверостишие, написанное трехстопным анапестом. Изобразительно-выразительные
средства языка (эпитеты «в заветных ладанках», «горький сон», метафоры « сон не
бередит и не кажется обетованным раем», «ни в чем не замешанный прах») помогают
поэтессе передать любовь её лирической героини к родной земле, как нечто
незыблемое. Такое же отношение к родной земле было и у самой А.Ахматовой.