Стишок о дружбе
Мы сегодня прогулялись… Было жарко… Мы купались… После – в парк, на карусели, В зоопарк, где озверели, А потом пошли опять, Мы с друзьями погулять. Так весь день проколесили, Время классно проводили, Ну а завтра за дела Прям все вместе! Прям с утра! Почему же нам нескучно? Просто вместе нам сподручно! Все друг другу помогаем, Это дружбой называем!
<span>Если очень кратко, то встретил башкирский охотник Айлып в лесу девушку невиданной красы с косой из чистого золота, назвал невестой и забрал с собой. Да только отец её Полоз, властелин всего золота, помешал их счастью. Осталась Золотой Волос с отцом, а Айлып тосковал по невесте. Через 3 года охотник нашёл девушку, но Полоз опять помешал. И только в третий раз влюблённым удалось убежать и скрыться под камнем на озере Иткуль, где чары Полоза не действовали. Остались Айлып с невестой под водой и жили на приволье. С тех пор в озере стали находить золотые волоски из косы красавицы по имени Золотой Волос.
</span>
Мартина на ім'я Джонатан Лівінгстон з молодості бентежить безглуздість і вузькість існування мартинів, стурбованих лише щоденною боротьбою за прожиток. Охоплений пристрастю до вдосконалення, Джонатан цілком віддається вивченню польоту як мистецтва і способу буття, а не як способу переміщення в просторі для видобутку їжі. У певний момент він виявляється не в змозі миритися з правилами примітивного існування соціуму мартинів. Будучи вигнаний зі зграї, Джонатан веде ідилічне життя пустельника і нітрохи не страждає від самотності, цілком віддаючись вдосконаленню майстерності польоту.
Одного разу Джонатан зустрічає двох сяючих мартинів, які забирають його в «більш досконалу реальність» - не Небеса, а наступний, кращий світ, досяжний через власне самовдосконалення. Цей світ населений мартинами, що присвятили себе мистецтву польоту. Джонатан з подивом дізнається, що його завзятість і всепоглинаюча спрямованість у навчанні дозволили йому пройти шлях еволюційного розвитку, на який у звичайних мартинів йдуть тисячі, десятки тисяч життів.
У новому світі Джонатан знайомиться з Чіанг - мудрим мартином - старійшиною. Чіанг стає наставником Джонатана і вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі. За словами Чіанг, секрет успіху полягає в глибокому усвідомленні того, що справжнє «я» живе одночасно в будь-якій точці простору в будь-який момент часу і не є в'язнем тіла з обмеженим набором заздалегідь запрограмованих можливостей .
Чіанг йде у наступний, ще більш досконалий світ, а через деякий час Джонатан приймає рішення повернутися на Землю, щоб передати отримані знання таким же мартинам, яким він сам був колись, щоб поділитися пристрастю до польоту і прагненням до досконалості. Джонатан збирає невелику команду з мартинів, вигнаних зграєю, і починає навчати їх майстерності польоту. Домігшись вражаючих успіхів, вся команда під проводом Джонатана повертається в зграю. Всупереч старанням мартинів - старійшин вони знаходять все більше прихильників і прихильників. Незабаром Джонатан передає свою роль наставника одному зі своїх перших учнів, а сам залишає земний світ, продовжуючи шлях вдосконалення.
Из стихотворения «Поэт и гражданин» (1856) Н. А. Некрасова (1821 — 1877).
<span>Используется как шутливо-ироническая форма напоминания об общественном долге. </span>
<span>В конце XIX—XX вв. в России, помимо вышеприведенных, часто цитировались другие строки этого некрасовского стихотворения, в которых была выражена та же мысль — в несколько иной форме: </span>
<span>Ах, будет с нас купцов, кадетов </span>
<span>Мещан, чиновников, дворян, </span>
<span>Довольно даже нам поэтов, </span>
<span>Но нужно, нужно нам граждан!</span>
Литерату́рная кри́тика — область литературного творчества на грани искусства (художественной литературы) и науки о литературе (литературоведения).
Критика занимается истолкованием и оценкой произведений литературы с точки зрения современности (в том числе насущных проблем общественной и духовной жизни) и личных взглядов; выявляет и утверждает творческие принципы литературных направлений; оказывает активное влияние на литературный процесс, а также непосредственно на формирование общественного сознания; опирается на теорию и историю литературы, философию, эстетику. Часто носит публицистический, политико-злободневный характер, сплетается с журналистикой. Тесно связана со смежными науками — историей, политологией, языкознанием, текстологией, библиографией.