Доля «маленької людини» безвихідна. Він не може, не має сил піднятися над обставинами життя. І лише після смерті з соціальної жертви Акакій Акакійович перетворюється на соціального месника. У мертвій тиші петербурзької ночі він зриває шинелі з чиновників, не визнаючи бюрократичної різниці в чинах і діючи як за Калінкіна мостом (в бідній частині столиці), так і в багатій частині міста.
Але недарма розповідь про «посмертне існування» Акакія Акакійовича в рівній мірі виконаний жаху і комізму, фантастичного правдоподібності й глузливо поданої неправдоподібність. Справжнього виходу з глухого кута автор не бачить. Адже соціальне нікчемність веде до нікчемності самої особистості. У Акакія Акакійовича не було ніяких прагнень і пристрастей, крім пристрасті до безглуздого переписування департаментських паперів, крім любові до мертвим буквах. Ні сім'ї, ні відпочинку, ні розваг.
Життєва катастрофа героя визначена як бюрократично-знеособленим, байдужим соціальним устроєм, так і релігійної порожнечею дійсності, якій належить Акакій Акакійович. Гоголь переконує читачів, що дика несправедливість, царююча в житті, здатна викликати невдоволення, протест навіть самого найтихішого, смиренно бідолахи.
Заляканий, забутий Башмачкін, тільки й міг проявити своє невдоволення значними особами, грубо його принижує і ображає, лише в стані безпам'ятства, в маренні. Але Гоголь, будучи на стороні Башмачкіна, захищаючи його, здійснює цей протест у фантастичному продовженні повісті.
Тема «маленької», безправну людину, ідеї соціального гуманізму і протесту, так голосно прозвучали в повісті «Шинель», зробили її етапним твором російської літератури. Вона стала прапором, маніфестом натуральної школи, відкрила собою низку творів про принижених та ображених.
1493 — экспедиция Христофора Колумба открывает остров Гваделупа.
1576 — в ходе Восьмидесятилетней войны испанские войска захватывают Антверпен.
1582 — Ермак в сражении на Чувашем мысу разбивает сибирского хана Кучума и через 3 дня вступает в столицу его ханства — Искер.
1660 — капитуляция армии боярина Василия Шереметева под Чудновом. Россия потеряла надежду на возвращение земель Правоборежной Украины.
1707 — в Москве открыт госпиталь (ныне — Главный военный клинический госпиталь имени Н. Н. Бурденко).
1708 — украинский гетман Иван Мазепа объявил о расторжения союза с Петром I и двинулся на соединение с войсками шведского короля Карла XII.
1794 — Александр Суворов занимает Прагу (предместье Варшавы). Конец Польского восстания.
Гуманизм<span> — это человеколюбие, когда люди понимают, что они - самое дорогое, что есть в жизни. Гуманизм затрагивает темы: роль человека в обществе, смысл жизни, духовность человека, его место в истории. Для гуманистов человек — это главная ценность. Все что противоречит этим принципам - антигуманно: унижения, оскорбления, причинение душевной боли.</span>
<span>Семейные традиции - это действия, обычаи, которые члены семьи все вместе повторяют снова и снова , может эти "действия" передаются из поколения в поколение. Каждая семья может придумать свою традицию, и соблюдать ее в каких-либо ситуациях.</span>
Празднование Наурыза настолько широко распространено, что 30 сентября 2009 года Наурыз был включён ЮНЕСКО в Репрезентативный список нематериального культурного наследия человечества, а 21 марта объявлено как Международный день Новруз.