Трагедія «Прометей закутий» – найбільш відома трагедія грецького драматурга Есхіла, що жив на межі VI-V століть до нашої ери в Афінах, якого стародавні греки називали «батьком грецької трагедії». Есхіл, як і інші діячі мистецтва у Стародавній Греції, завжди використовував міфічні сюжети у своїх творах. Пояснюється це тим, що міф відігравав дуже важливу роль у житті стародавніх греків. Ус і уявлення про світ, його походження, розвиток, майбутнє, усі сподівання, прагнення, нездійсненні мрії стародавніх греків, їх розуміння таких складних понять, як життя і смерть, людина і доля, зло і справедливість – усе це зосереджилось у міфах.
Прометей – один із улюблених міфічних героїв у Стародавній Греції. Міф про нього подає історію розвитку людства, як уявляли її собі в античності. За міфом люди були кволі й не могли ні думати, ні говорити, ні розуміти того, що бачили довкола. Прометей мав благородне серце, він перший зглянувся на людей і почав їм допомагати. Знічев’я й інші боги взялися навчати людей, але зажадали за це шани і багатих дарунків. Про-метей заколов жертовного бика й поділив тушу на дві частини. До більшої купи поскладав лише кістки, але прикрив їх гарним жиром, а м’ясо склав у брудну шкуру, ще й прикрив тельбухами. Потім він запропонував Зев-су вибрати, яку частину люди будуть віддавати богам, а яку залишать собі. Зевс вибрав більшу купу. Відтоді люди їли м’ясо, а кістки жертвували богам. Розлючений Зевс заборонив Прометею підніматися на Олімп, а людям відмовив дати життєдайний вогонь. Але Прометей за допомогою хитрощів викрав вогонь у богів і віддав його людям. За це Гефест за наказом Зевса прикував Прометея на краю землі до скелі; щодня прилітав орел і клював печінку Прометея, яка за ніч відростала знову. Після багатьох століть таких катувань Геракл вбив орла і визволив Прометея.
Цей міф був добре відомий усім стародавнім грекам. У трагедії представлено лише ті події з міфу, що відповідали творчому задуму автора, що хвилювали Есхіла-митця і Есхіла-людину.
Трагедія Есхіла відзначається вірою у прогрес та розвиток людства.
Кудри завивай, да про дело не забывай.
Школьная линейка первого сентября. Все радостно приветствуют друг друга, играет бодрая музыка, дети и взрослые имеют праздничный вид. Поверх головок с косичками, бантиками и заколочками вижу девичью голову нетрадиционного малинового цвета. Что бы это могло быть? Да это же Настя Быкова! Покрасилась.
Наша директриса Лариса Сергеевна тоже увидела малиновую Настю. И цвет её лица стал гармонировать с Настиной головой. Пробравшись к Насте сквозь толпу, она гневно спросила: «И что с этим делать? Ты, случайно, не в ночной клуб собралась? Это, между прочим, школа». Настя нисколько не смутилась, она была готова к такой реакции. Текст заранее выучила: «Вы меня унижаете, - громко, уверенно и спокойно заявила Настя, - вы нарушаете права ребенка. И потом, мой внешний вид не влияет на умственные способности». С этими словами Настя отвернулась от директрисы и достала из рюкзака мобильный телефон. Включив громкую связь, она говорила, как мы поняли, с корреспондентом телевидения. И ТВ незамедлительно явилось в нашу школу прямиком к началу линейки. Этот случай стал гвоздем программы Дня знаний в нашей школе.
<span>Жидков вспоминает, как, будучи у бабушки, сломал пароходик. Эти воспоминания вызывают у него улыбку я одновременно грусть о прошедшем.</span>
В двух словах: В детстве рассказчик убил коростеля, и до сих пор не может простить себе гибели беззащитной птицы.
Рассказчик вспоминает, как ранней осенью лет сорок назад, возвращаясь с рыбалки, он увидел птицу. Она попыталась убежать, но неуклюже завалилась на бок. Рассказчиком овладел мальчишеский азарт, он догнал птицу и захлестал её сырым удилищем. Взяв мёртвую птичку в руки, рассказчик понял, что это коростель. Он не смог уйти со своей стаей на юг — у птицы не было лапки. Рассказчику стало жаль сдуру загубленной живности, и он похоронил коростеля у обочины.
С тех пор рассказчик каждую весну ждёт коростелей с «уже закоренелой» виной.
<span>И. А. Крылов. "Стрекоза и муравей" -- стихотворная форма;
И.И. Хемницер "Друзья" </span><span>-- стихотворная форма;</span><span>
С.В. Михалков "Зеркало" -- прозаическая форма;
А. Е. Измайлов "Кукушка" -- стихотворная форма;
И. А. Крылов "Квартет -- стихотворная форма. </span>