Тіл – қай ұлтта, қай елде болсада қастерлі, құдыретті. Ол әрбір адамға ана сүтімен бірге еніп, қалыптасады. Тіл байлығы - әрбір елдің ұлттық мақтанышы. Ол атадан балаға мирас болып қалып отыратын баға жетпес мұра. Демек, әр адам ана тілін көзінің қарашығындай қорғауға, оның орынсыз шұбарлануының қандайына болса, да қарсы тұруы тиіс. Ана тілі – ең басты байлығымыз. Ана тілі - ең ұлы мен тамаша тіл. Менің ана тілім - қазақ тілі. Қазақ тілі - мемлекеттік тіл. Бұл - ауыр тіл, бірақ әрбір құрметті азаматқа оны білу керек. Ана тілі - халық боп жасағаннан бері жан дүниеміздің айнасы, өсіп-өніп түрлене беретін, мәңгі құламайтын бәйтерегі,- деп Жүсіпбек Аймауытов айтқандай елін, жерін сүйген әрбір азаматтың көкірегінде ана тіліне деген сүйіспеншілігінің мақтаныш сезімі болуы керек. Себебі, қазақ тілі – Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі. Тіл - ұлттың жаны. Ал ұлттың болашағы - оның ана тілі. Тіл - халықпен бірге өмір сүріп дамиды, әр ұлттың тілі - оның бақыты мен тірегі. Елбасы Н.Ә.Назарбаев халықтың болашағы туралы тереңнен толғай отырып, «мемлекеттің ең басты дүниесі тек ғана байлық емес, сонымен қатар ана тіліміздің болашағы» деген болатын. Мемлекеттік тіл – мемлекеттің бүкіл аумағында, қоғамдық қатынастардың барлық салаларында қолданылатын тіл болғандықтан, жүргізілетін барлық іс-қағаздары мен құжаттар мемлекеттік тілде болуы тиіс. Өйткені өркениетке құлаш ұратын елдің өрісі қашанда білікті де, саналы ұрпақпен кеңеймек. Әлемдегі мүйізі қарағайдай елдердің санатына енуді көздеген халықтың басты мақсаты да сауаты ұрпақ тәрбиелеу. Сауатты ұрпақ тәрбиелеу дегеніміз, өз ана тілінде еркін сөйлей алатын, оны терең меңгерген ұрпақ. Ал ана тілін жақсы білмейінше сауатты сөйлеп, сауатты жазып, тіл байлығын мол қолданбайынша, шын мәніндегі мәдениетті адам бола алмайсың. Тіл тағдыры - ел тағдыры екенін ешуақытта ұмытпайық. Әрбір адам өз ана тілін білу және мемлекеттік тілін меңгеру міндетті.
<span>Дереккөзі: </span>https://www.zharar.com/kz/shygarma/3428-til.html#read
<span>© www.ZHARAR.com</span>
Ед число
мен атамын-1 жақ
сен атасың 2-жақ
сіз атасыз
ол ата 3 жақ
мн число
биз атамыз 1 жақ
сендер атасыңдар 2 жақ
сіздер атасыздар веж форма
олар аталар 3 жақ
Жайлық -2 буын ,
ж-дауыссыз ,ұяң
а-дауысты ,жуан,ашық,езулік
й-дауыссыз ,үнді
л-дауыссыз ,үнді
ы-дауысты,жуан,қысаң,езулік
қ-дауыссыз ,қатаң
қонақ-2 буын
қ-дауыссыз ,қатаң
о-дауысты,жуан,ашық,еріндік
н-дауыссыз,үнді
а-дауысты ,жуан,ашық,езулік
қ-дауыссыз ,қатаң
Мен өмірге рыйзамын өмір деген маған бар жақсылықты жасады. Ол өмір өмір болғансоң бəрі болады.
<span>Толе би Алибекулы (родился в 1657 г. в джайлау Жайсан, на берегу реки Чу Жамбылской области - умер в 1756 г. в Акбурхан-Орде в Ленгерском районе современной Шымкентской области) — казахский общественный деятель, прославленный оратор, главный би Старшего жуза, один из создателей "Жеты жаргы", В династии Кудайберды, представителем которой является Толе би, до него не было ни биев, ни баев. Все предки Толе би были простыми крестьянами - шаруа, называвшимися "чернью" Толе би был человеком образованным, грамотным, с детского возраста впитавшим традиции ораторско-поэтического искусства своего народа. Принимая участие в собраниях биев с 15-20 лет, Толе би прославился среди народа своей справедливостью и ораторским искусством. В то время казахское и джунгарское ханства находились в постоянной взаимной вражде. В силу того, что после смерти Тауке-хана Казахское ханство начало распадаться, Толе би, оставаясь правителем Старшего жуза, попал во временную зависимость от джунгарских завоевателей. Невзирая на то, что ему приходилось время от времени платить им дань, Толе би проводил политическое правление по-своему. Весьма заметной представляется роль Толе би в объединении и освобождении казахских общин от джунгарского гнета</span>