Алекса́ндр Серге́евич Пу́шкин — русский поэт, драматург и прозаик, заложивший основы русского реалистического направления, критик и теоретик литературы, историк, публицист; один из самых авторитетных литературных деятелей первой трети XIX века
Есть, злая мачеха. у которой было много детей, а Даренка постоянно им мешала. " Хозяйка и взъедается на сиротку, попрекает ее куском-то.Та хоть и маленькая, а понимает. Обидно ей. Как не пойдет от такого житья! Да и уговоришь, поди-ка."
Вір по роману «Донські оповідання» М. О. Шолохова. Війна – це більше лихо для будь-якої людини. Так було за всіх часів. Це загальне лихо, що споює народ у єдине ціле. У такі часи люди забували про свої особисті проблеми й образи, поєднувалися й робили все для перемоги над ворогом, чи був це Батий або Гітлер. Перебували за всіх часів зрадники й боягузи, але це була крапля в морі. Війни ці називали вітчизняними, коли люди боролися за свою незалежність; світовими, коли боровся один з одним майже увесь світ. Наша багатостраждальна Росія ще пройшла війну – Цивільну; війну між громадянами однієї держави. На мій погляд, це саме більше лихо. Якщо є один загальний ворог для всього народу, то й правда для всіх одна. У Громадянську війну були дві правди – стара й нова. І обидві сторони були праві. Це війна зробила ворогами не тільки бідних і багатих, але й батьків і дітей, братів і сестер, зробила ворогами зовсім близьких і рідних людей.Революція сколихнула, ні, підірвала Росію. Ніхто не залишився осторонь. Дивовижний смерч обрушився на країну, несучи руйнування й смерть.У всіх куточках Росії: у містах і в маленьких селищах – ішли палкі суперечки про подальшу долю й життя. У донських козачих станціях – теж війна. У смертельній сутичці зустрічаються командир ескадрону Микола Кошовий і отаман банди («Родимка» М. Шолохова). Микола виріс без батька, що пропав у германську війну, матір умерла. Сьорбнув він горя, а потім пішов із червоноармійцями воювати із Врангелем. Отаман сім років не бачив рідної землі. Спочатку германський полон, потім Врангель, тепер банда. Утомилися від війни обоє. Мрія Миколи піти вчитися, що закам’яніла душа отамана тужить за землею. І от у бої вони зустрічаються, повні ненавистю друг до друга; отаман убив Миколу й, знявши з нього чоботи, побачив родимку на нозі й довідався у своєму ворогу сина. Не висловити словами горе батька, уже не має значення вся ця метушня, білі, червоні… Життя кінчене, нема чого жити, тримаючи в обіймах знайденого сина, отаман-батько застрелився.Взагалі в кожному з «Донських оповідань» Шолохова ми зіштовхуємося з тією драмою, на яку штовхнула Громадянська війна людей.Інший батько, з оповідання «Сімейна людина», своїми руками вбив двох своїх синів, але не через ненависть, він дуже любив їх обох, але ціною їхнього життя він намагався врятувати життя ще сімох своїх дітей. Старші сини, Данила й Іван, пішли до червоного й потрапили в полон до своїх же козаків. Батькові було запропоновано самому розправитися з ними й тим самим довести свою відданість козацтву. Він міг би відмовитися, але де була гарантія, що його не вб’ють разом з ними, а семеро малих дітей пропадуть. Як розцінювати його вчинок? Звір? Боягуз, зрадник? Або, навпаки, людина, що володіє величезною внутрішньою силою? Не кожний може взяти на себе таке -і до кінця життя носити в собі величезний щиросердечний біль. Він сам собі суддя. Він день і ніч працює, щоб виростити дітей, і гірко чути йому докори дочки. Він залишається не понятим своїми дітьми, тими, через яких він пішов на це.А от ще батько, з оповідання «Баштанник». Цей батько чітко визначив для себе, хто йому друг, а хто йому ворог. Його обирають комендантом воєнно-польового суду станиці, він від душі радується цьому. Він «дотримує козачу честь», б’є старшого сина за те, що Федір спілкується з більшовиками, той змушений піти до червоного. Цей батько вбиває свою дружину за те, що та носила продукти полоненим. Відмовляється від молодшого Митька, кинувши його напризволяще. Чітко служачи козацтву, він відправляє на розстріл старшого Федора, що потрапив в полон, а потім ретельно розшукує його після втечі. Цей батько, залишившись би він у живих, убив би обох синів, і рука б у нього не здригнулася б.<span>Війна будила не тільки ненависть, але й такі почуття, як жаль, милосердя, любов.</span>
А. С. Пушкин - величайший поэт XIX, основоположник русского реализма и литературного языка — семь лет своей жизни посвятил работе над романом в стихах “Евгений Онегин”. В этих “пестрых главах”, “полусмешных, полупечальных, простонародных, идеальных”, отразился весь современный автору уклад русской жизни: блестящего светского Петербурга, патриархальной Москвы, поместных дворян.
Одно из основных мест в романе отведено семье Лариных. Это типичная семья, ничем не отличающаяся от семей провинциальных помещиков того времени, которые, в отличие от света, жили по старинке, сохраняя традиции и “привычки милой старины”, отмечали вместе с крестьянами православные праздники:
Они хранили в жизни мирной
Привычки милой старины;
У них на масленице жирной
Водились русские блины.
Именно на примере этой семьи и раскрываются женские образы Татьяны и Ольги Лариных, их матери. “Простой.. . добрый барин”, “смиренный грешник” Дмитрий Ларин умер к моменту начала действия романа. Всеми делами в семье заправляла мать Татьяны. Она когда-то жила в городе, но, ее “не спрося, выдали замуж” за Дмитрия Ларина, в то время как она вздыхала о другом. Она немного поплакала, но вскоре привыкла к скуке деревенской жизни и вскоре “открыла тайну, как супругом самодержавно управлять”, и тогда все “пошло на стать”. Она превратилась в типичную уездную помещицу:
Она езжала по работам,
Солила на зиму грибы,
Вела расходы, брила лбы,
Ходила в баню по субботам,
Служанок била осердясь.. .
За этими повседневными делами проходила спокойно ее жизнь. Такая жизнь не требовала большого ума, да она его и не имела. Все ее духовное развитие состояло в чтении романов Ричардсона в молодости (она их читала только потому, что “в старину княжна Алина, ее московская кузина, твердила часто ей об них”). Ларина-мать по-своему любила своих дочерей: она хотела видеть их счастливыми, мечтала выдать удачно замуж. Точную и меткую характеристику Лариной дал Онегин:
А кстати, Ларина проста,
Но очень милая старушка.
<span>Копией своей матери является Ольга Ларина, и, как скажет позже Белинский, она “из грациозной и милой девочки сделается недюжинною барыней, повторив собою свою маменьку, с небольшими изменениями, которых требовало время”.</span>