<span>Остров Октябрьской революции</span>
Тебе всех или только суверенных(независимых)?
Термін метод (від грецького metodos) у широкому розумінні -шлях до чогось, тобто спосіб соціальної діяльності. Поняття методологія у філософії має два значення: перше - система способів, заходів і операцій, що застосовують у науці та інших сферах діяльності; друге - вчення про систему, теорія методу. Методологія -метанаукове дослідження, спрямоване не на об'єкт, а на знання про об'єкт, тобто на методи і засоби, за допомогою яких здобуте. Основне призначення методології - здійснювати критичні функції у ставленні до науки. Така традиція закладена німецьким філософом Ім-мануїлом Кантом. На думку Іммануїла Канта, перед методологією стоїть завдання не просто описувати пізнавальний процес, а визначати можливості здобуття нового знання. Іммануїл Кант сформулював питання, що мають методологічне значення і в сучасних умовах «як можливе теоретичне природознавство?»; «як можливе загальне і необхідне знання?»; «які умови реалізації спадкоємності у пізнанні?». Така суть методологічного підходу до пізнання. Методологія тому не може бути дескриптивною (описувальною) або нормативною (пропонованою), її завдання полягає в тому, щоб з позицій минулого досвіду наукового знання, його історії аналізувати сучасний стан наукового пізнання, і на цій підставі прогнозувати дальший розвиток, усвідомлюючи, що будь-яке таке прогнозування має сугубо ймовірний і евристичний характер.
У сучасній філософії проблеми методу і методології обговорюються у філософії науки, системному підході, синергетиці, феноменології, структуралізмі та ін. Питання соціальної методології досліджуються також у герменевтиці (Ганс Гадамер, Генріх Ріккерт та ін.). Сучасна методологія уникає крайніх оцінок методологічних програм або абсолютизації будь-якої з них, що мало місце у минулому. Багатьма дослідниками обґрунтовується методологічний плюралізм (тобто різні методологічні підходи). В сучасній науці склалася багаторівнева концепція методологічної теорії, що включає діалектику (від грецького веду розмову, сперечаюсь) - вчення про загальні закони розвитку природи, суспільства і пізнання, метафізику (те, що йде після фізики); на відміну від старої метафізики, нова визнає загальний зв'язок явищ і займається пошуками оптимальних засобів тлумачення розвитку. В арсеналі сучасної методології також є принцип соціальної обумовленості пізнання, соціокультурний детермінізм, тобто наука розглядається як підсистема культури, ураховуються суб'єктивні параметри пізнавального процесу, редукціонізм (відсовування назад), еволюціонізм, синергетика та ін. Провідні ідеї синергетики: системність, цілісність світу і наукового знання про світ, спільність закономірностей розвитку матеріальної і духовної організації, нелінійність (багатоваріантність і необоротність), глибинні взаємозв'язки хаосу і порядку, новий образ світу, безперервно виникаючого та ін.[2, c. 56-57]
Разница 3 часа,когда в Москве 15:00,в Омске 18:00.
Аналемма
(от названия опорных стен в античном театре)
Аналеммой
называется кривая, которую описывает Солнце на небе в течение года, если
фиксировать его положение ежедневно в одно и тоже время суток. Ее
изображения часто встречаются на старинных глобусах звездного неба или
солнечных часах.
Аналемма похожа на неправильную цифру восемь,
причем в северном полушарии Земли верхняя часть этой восьмерки меньше,
чем нижняя. В южном полушарии она, естественно, перевернута. Ее
существование обусловлено тем, что ось вращения Земли наклонена к
плоскости ее орбиты вокруг Солнца на 230,45 и что эта орбита
эллиптическая, а значит, Земля движется по ней не равномерно (см.
Кеплера законы).
Если бы этих двух обстоятельств не существовало, то
весь год Солнце оказывалось бы в выбранное время суток в одной и той же
точке на небе.
В случае если бы земная орбита была круговой, но ось
вращение нашей планеты все же была наклонена к плоскости орбиты то, в
указанных условиях наблюдений, Солнце на небесной сфере будет двигаться
по линии к северу или к югу относительно небесного экватора в диапазоне
от 230,45 с.ш. до 230,45 ю.ш. При этом оно будет строго повторять свою
траекторию при перемещении, как в одну, так и в другую сторону.
Переменность
скорости движения Земли по орбите отображается неравномерностью
перемещения Солнца по эклиптике на небе (см. Уравнение времени). Поэтому
Солнце к выбранному моменту наблюдения либо не достигает, либо минует
некоторую особую точку и линия разворачивается в фигуру похожую на
восьмерку. Особая точка, в которой Солнце оказывается два раза в год,
располагается в месте соединения верхней и нижней части восьмерки -
аналеммы . Это время приходится на середину апреля и самый конец августа
каждого года. Время опоздания прибытия Солнца в "особую точку" в разные
дни различно, но может достигать 14 минут 19 секунд, а время опережения
- может достигать 16 минут 30 секунд. Это значит, что в угловой мере,
ширина аналеммы на небе составляет 7,7 градуса.
На форму аналеммы
влияет имеющийся между некоторыми важными календарными датами сдвиг.
Земля проходит точку перигелия 2-го января и в это время скорость
движения Солнца по эклиптике на небесной сфере максимальна, а точку
афелия - 3-го июля скорость движения Солнца по эклиптике - минимальна. С
другой стороны день зимнего солнцестояния приходится на 22 декабря, а
день летнего солнцестояния приходится на 22 июня (см. Точки
солнцестояния). В северном полушарии Земли на эти дни приходятся
моменты, когда Солнце занимает свои самые низкое и высокое положения над
горизонтом, соответственно. Одиннадцати суточный сдвиг между указанными
двумя летними и двумя зимними датами определяет несимметричность
восьмерки – аналеммы .