Думи та історичні пісні мають немало спільного. По-перше, і думи, історичні пісні зазвичай відтворюють певні історичні події окремої епохи та є своєрідним історичним документом. Зазвичай історики відтворюють події, складаючи реальне уявлення про неї, саме з творів цих жанрів. По-друге, окрім відтворення історичних подій, у творах діють і історичні постаті. По-третє, думи та історичні пісні об’єднує епічність. Обидва жанри мають сюжет та носять оповідний характер. Тому, думи та історичні пісні мають такі спільні риси: тематику, наявність історичних постатей,епічність.
Оля підбігла до вікна... Дарма, що була хвора.
Солов'ї, розіб'ю, <span>комп’ютер,</span>
Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Соняшник)
Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)
Що то за птах, що на вісьмох ногах? (Комар)
В одній скрині сімсот козаків. (Мак)<span> </span>
Шість ніг,дві голови, один хвіст, четверо очей, два носи. (Вершник на коні)
Два брати, Обидва Кіндрати, через дорогу живуть, один одного не бачать. (Очі)
Улітку багато людей задіяні у праці на полі. Хто догляда овочі, хто косить траву, а хто вже збира перші врожаї. Відпочиваючи за містом, я часто спостерігала за такими працьовитими людьми і мені дуже подобалась їх старанність. Наприклад, ви можете запитати: "Що може зацікавити у праці звичайного косаря?". Та чи знаєте ви - наскільки, це клопітка робота? Тільки но сонце починає сходити на небі, а косар вже прямує на своє поле. Спочатку він обходить і обдивляється траву, вибирає з неї гілля, що можє заважати і починає точити косу. До роботи він приступа завзято і починає прокошувати невеликі рядки один за одним відкидаючи траву в один бік. Під час замаху косар стоїть прямо і опирається на одну ногу. Працює довго, майже до обіду, без перепочинку, а опісля знову береться за діло з тією самою енергією. Я дуже поважаю таких людей, за їх силу і характер.