У II половині XVI, XVII століття могутність Османської імперії йде на спад. Під час правляння Селіма II імперії було завдано сильного удару. У 1571 р. в знаменитій битві біля м.Лепанто іспанський флот за підтримки ескадр італійських міст повністю знищив турецькі військово-морські сили. Це призвело до втрати Туретччиною контролю над частиною Середземномор'я. Не змогли утримати й Туніс.
У 1683 р. турецька армія під проводом великого візира вторглася на територію Австралії й взяла в облогу м.Відень, але була успішно знята завдяки втручнанню козацького війська. Турки навіть втратили прапор пророка Мухамеда.Ця принизлива поразка припинила османську експансію в Європі. Імено поразки у війнах ослабили Османську імперію. Османське військо було вигнане з Угорщини й Трансільванії. До Росії відійшла фортеця Азов.
Андреян Захаров - Адмиралтейство в Санкт-Петербурге
Андрей Воронихин - Казанский собор
Карл Росси - Здание Главного штаба на Дворцовой площади, Улица зодчего Росси
Осип Бове - Большой театр в Москве 1824, Триумфальные ворота у Тверской заставы
Доменико Жилярди - Большой театр в Москве 1824, Конный двор в Кузьминках
Здание Большого театра строительство 1824 г. архитекторы Бове, Жилярди и др.
В составлении проекта здания театра и застройки площади принимали участие лучшие московские архитекторы - Бове, Жилярди и др., а также петербургские мастера, в том числе Андрей Михайлов и Мельников. Принятый в 1821 г. проект строительства Андрея Михайлова послужил основой дальнейшей работы над проектом театра, которая была поручена Бове. Театр, выстроенный в 1824 г., в 1850-х годах сгорел и был перестроен архитектором Кавосом, значительно изменившим первоначальный вид здания.
Константин Тон - Храм Христа Спасителя, Здание Московского вокзала в Санкт-Петербурге
І ось розпочався бій. «Вперед, сини Еллади,— закликали афіняни,— за могили прадідів, за олтарі рідних богів»! Сильний вітер, що гнав хвилі в протоку, не заважав невеликим грецьким кораблям, які глибоко сиділи у воді, а високопалубні перські судна дуже накренялись. Грецькі судна, користуючись цим, таранили їх. Перси не могли маневрувати у вузькій протоці, не могли ввести в бій усі свої судна, які безладно товпились, не додержуючи єдиного плану. Тим часом греки топили корабель за кораблем. Розгубленість у стані персів вплинула на іонійців: багато з них зважили на заклики Фемістокла і бились лише про людське око. А перські кораблі все гинули й гинули. Більшість персів, які не вміли плавати, потонули в морі. Тих, хто встиг допливти до берега, добивав Арістід із загонами піхоти. Нарешті, перси почали втікати. По дорозі їх чекали в засідці жителі Егіни і топили ті кораблі, що уціліли. Втрати персів були величезні. І кращі воїни, і командири загинули в бою; флот був розгромлений. За словами поета Сі-моніда, який прославляв у віршах грецьких воїнів, елліни здобули най-блискучішу з усіх перемог, що до того були на світі.
Само превращение Римской империи из языческой в христианскую состоялось медленно, в течение нескольких столетий; мы различаем в нём следующие эпохи:
эпоху зарождения и начального развития Христианства в Римской империи под сенью иудаизма, до еврейского восстановления и второго разрешение иерусалимского храма (полвека после смерти Иисуса Христа );эпоху гонений и в то же время открытого распространения христианства до признания его равноправной религией Константином Великим, с подразделением её на:эпоху спорадических гонений (при Домициане, Антонинах и Северах) иэпоху гонений универсальных, имевших целью уничтожение христианской церкви (в смутный период и при Диоклетиане);эпоху перевеса христианства и разрушения язычества (от Константина Великого до шестого века).
Во всех названных периодах следует различать:
политическую и культурную историю христианства,историю развития христианских догматов в борьбе с ересями иисторию христианской литературы.
Другими словами, чисто историческую, богословскую и литературно-историческую точку зрения.