Спадщина Григорія Сковороди дуже різноманітна. Він залишив своїм нащадкам, тобто і нам в тому числі, прекрасні ліричні вірші та романси, філософські трактати, глибину змісту яких не досліджено вповні й досі, афоризми, які не втрачають і ніколи не втратять своєї актуальності… Усі ці твори мають надзвичайну художню і змістову цінність, та не менш мені подобаються байки Григорія Сковороди.
До того, як в Україні розпочав свою діяльність Григорій Сковорода, байки ще до ладу не існувало. Маю на увазі, що окремого жанру як такого не було, хоча у світовій літературі ми знаємо байки Езопа, Сааді та інших. Проте прекрасні твори закордонних байкарів не були повністю придатні для українського читача з багатьох причин. По-перше, байка — твір алегоричний, тож алегорія має бути зрозумілою читачеві. Якщо уявити собі, що існує певний код, ключ, за яким читач розшифровує закладений у творі підтекст, то для байок таким ключем є, безумовно, народний характер, особливий тип мислення. Крім того, одні й ті самі тварини (а в байках, як ми пам’ятаємо, замість людей діють тварини, які й уособлюють людські риси) в різних культурах могли позначати різне. Наприклад, змія у нашій традиції — символ підступності, а у східній — символ мудрості. Тож нагальна потреба в створенні українських байок була беззаперечною.
6. Залишивши загін воїнів охороняти свій дім, боярин з Мирославою їде до монголів, на сторону яких переметнувся ще під час битви на Калці. Згодом Тугар Вовк супроводжує десятитисячне монгольське військо під командуванням Бурунди-бегадира, яке вирушило на тухольський перевал. У зіткненні з передовими монгольськими загонами Максим Беркут попадає в полон. До тухольської общини прибуває підмога з сусідніх громад, а також Мирослава, яка переказує план Максима по перемозі та знищенню монголів.
7. У повісті зображено боротьбу наших пращурів проти монголо-татарської навали на Карпатську Русь 1241 р. У відтворенні історичного минулого письменникові допомогли художня вигадка та народна творчість, зокрема широко відома в Галичині і в Закарпатті легенда про затоплення монголів тухольською громадою.
Франко створив художні образи народного проводиря Захара Беркута, його сина Максима, дочки боярина Мирослави, яка перейшла на бік народу, та Тугара Вовка, що зрадив народ і перейшов на бік ворога.
Вот, можешь записать только часть
Я вважаю, що в наш час питання добра і зла є дуже актуальним. Багато людей вибирають зло тільки тому, що так роблять їхні друзі чи ще хтось, людям дуже важливою є думка інших і інколи це нам тільки шкодить. Дуже мало залишилось людей, які обирають добро, які готові постояти за свої принципи і переконання. Більшість просто іде за натовпом. Можливо, це досить песимістично, але люди стали жорстокі і не мають співчуття, у їхніх серцях зовсім не залишилося любові до ближнього. Через це у сім'ях стільки сварок, через це конфлікти на роботі або навіть просто на вулиці. Мені здається, що кожна людина повинна задуматися над собою, своїм життям і змінити його на краще. Звичайно, сама людина себе не змінить, але, на щастя, в нас є наш Небесний Тато, який завжди радий допомогти.
1. Село Тухля чи Запалена далина
2. Гірський потік
3. Сімкі береги
4. Величезна гірська криївка
Для кожної людини свобода це найголовніше.Бути вільним це означає не тільки не бути кріпаком чи рабом,але і мати свою точку зору свою думку.у романі ці проблеми гостро попушено