Жили собі Два півники.Один працьовитий,а другий ледар.Колись завелась там лесичка.Ой...шо буде?,-думає перший,а другому всеодно.Нічого мені вона не зробить.Потім настала ніч.Всі позасинали.А крадійка ока не зімкнула,крадеться непомітно до ледаря.Цап!Біжить перекидається.Другий півник за нею.Втекла,нічого за мною повернеться.Він змайстрував пастку.Чує крадеться,в раз і вона у клітці.Питає:
-Де півник?
За подвір*ям відпусти мене,а я заберуся звідсіля.Побіг півник визволив ледаря й мовив:
-Ось бачиш ти на печі грівся із бідою стрівся.Зрозумів все ледарь і став працьовитим.
Ввічлива людина-це поперше людина, котра поважно звертається до інших людей. До вчителів потрібно звертатися за фамілією та їм'ям, до похилих людей на ви. Це та людина, котра поступає місце у транспорті,не вживає слів-паразитів. Якщо ти вважаєш себе ввічливим, то потрібно бажати рідним спокійної ночі на ніч, а при зустрічі казати-привіт. У найважливіших випадках необхідно у чимось уступати, допомогати рідним та друзям. Ось такою потрібна бути ввічлива людина на мій погляд.
ГОНЧАР
За вікнами згасає день. А може, то тільки здається старо-му Сахронові... Занеміг старий гончар, лежить на дерев’яному
ліжкові. В хаті вечорова сутінь...
Сонце майже навкруг обійшло дідову хату і вже в приза -хідне напільне вікно жбурнуло золотим полум’ям. Сліпучий сніп
проміння впав на двері, висвітив мисник коло одвірка і полицю,
що темніла на білій стіні.
У миснику і на полиці стоять глечики, коники, куманці, ма -кітерки, горщики, журавлики, баранці — все це зробив дід Сахрон
своїми руками. З глини народилися вони... Для нього всі ці гончарні
вироби як діти. Він навіть пам’ятає, коли вони з’явилися на світ...
Давно, ще малим, потрапив Сахрон до гончарні, і завертівся
його круг. Навчався в самого Пошивайла Тараса, знаменитого
майстра, якого знали на всіх ярмарках...
Від Пошивайла і перехоплював науку малий Сахрон. Мав
особливе відчуття до глини...
Сахрон брався до діла, як маляр або музикант. Неспокійний,
трепетний. До глини завжди придивлявся: щоб з доброго родовища
була та, щоб вимішана старанно, не густа і води не було в ній за -йвої. І вже коли брав із замісу, то неначе зачерпував пригорщами
зерно із пшеничного вороха. Клав на круг, обіймав обома руками
той кавалок мокрої глини і починав священнодіяти. Піднімав уверх,
формував свого глечика чи куманця, виліплював чутливими паль -цями, вкладав у сиру глину тепло долонь своїх і жар своєї душі.
Стінки того виробу мусили бути не товсті і не перетончені,
рівними, як сталевий лист під умілою рукою ковали.
І вже так старався гончар, щоб не було по боках жодного
бугрика чи виїмки. І виходили з-під його рук не просто горшки,
макітри, виходила пісня, витворена з глини. Загартована в печах
на огні, та пісня дзвеніла потім на всіх ярмарках, скликаючи до
себе дівчат і молодиць.
А ще, бувало, як розмалює сам глечика, вазу чи куманця
маками, пшеничними колосками, жолудями а чи пелюстковим
цвітом соняхів, жар-птицями та жайворонням, то вже й сам не
вірить, що це його робота. Якими тільки барвами не грала його
одухотворена глина, якими звуками не видзвонювала. Радувала
вона і слух, і зір, і душу...
Пишется просьба. Прозьба неправильно