Краще уже померти , ніж мати неславну долю , наприклад: золото від короля , бо справжнє золото і срібло - це чесне слово доброта любов.
В одному великому місті жила дівчинка Аля. Вона нічого не могла доробити
до кінця — не доїдала, не допивала, не домальовувала, що почала. Навіть
заплестися як слід у неї не вистачало терпіння. Якось Аля вирішила
вишити рушничок бабусі на день народження. Хотіла подарувати — а там
лише стібок. Соромно стало дівчинці, втекла вона у свою кімнату. А там
сидів маленький чоловічок у зелених черевиках із червоними шнурками. Він
сказав, що сьогодні ця дівчинка не доробила до кінця соту справу, тому
він її забирає у свою країну. І дівчинка вилетіла в розчинене вікно
слідом за чоловічком.
Аля опинилася на березі озера в якійсь дивній країні. Риби гуляли на
березі під парасольками, а на небі світила половина сонця.
Дівчинка пішла по стежечці й зіткнулась із дивним хлопчиком — той був
увесь перекошений, без лівого вуха. Але дивився привітно й лагідно. Це
був Недоладько. Хлопчина розповів Алі, що вона знаходиться в країні
Недоладії, де живуть усі недороблені справи.
Дівчинка сказала, що вона не хоче тут бути. Недоладько порадив
звернутися до їхнього короля — Недороля Десятого і взявся провести її до
нього.
Діти прийшли в місто Недоград. Тут були кривулясті вулички,
будинки-розвалюхи. На великому міському годиннику була лише одна стрілка
— хвилинна.
Аля діждалася ночі й пробралася до короля. Недороль злякався, але потім,
оговтавшись, розповів, що дорогу із зачарованої країни знає лише
Недочеревик. Раптом почулися кроки. Це йшов Перший Недорадник за… своєю
головою. Недороль сказав, що цього Недорадника якась дівчинка спочатку
намалювала з головою, а потім стерла ту голову гумкою і забула. Тепер
Недорадник носить лицарський шолом і приміряє чужі голови. Усі його
бояться, і навіть сам король — теж, адже перший Недорадник хоче забрати у
нього корону. Рятує Недороля лише те, що в цього чоловіка немає голови.
До тронної зали хтось зайшов. Коли Аля побачила Недорадника, ледь не
скрикнула: то вона недомалювала колись цього чоловічка.
Аля вибралася із замку й кинулася до будинку Недочереви-ка. А там — ні
вікон, ні дверей. А поряд — купа недороблених речей. Дівчинка в розпачі
провела рукою по стіні — і з’явилися дверцята. У невеличкій кімнаті
лежала величезна книга, в якій була інструкція до зачарування та
розчарування. Треба було стати перед годинником, доробити, що
недороблено й проказати закляття:
І до-роби!
І до-пиши!
І роз-почни!
І не-лиши!
І до-їжай!
І до-пивай!
І з Недоладії тікай! Аля зрозуміла, що треба найперше полагодити
годинник. Це міг зробити лише годинникар Недождень. Але в замку дівчинка
випадково потрапила до рук Першого Недорадника. Він посадив Алю у
в’язницю й сказав, що її голова, напевне, йому підійде.
Вартував гвардієць Недоборода, на голові якого замість шолома була стара
каструля, а за спис була дивна залізяка, загострена з одного кінця.
Недоборода визволив Алю, бо не міг допустити, щоб у в’язниці сиділи
діти. Дівчинка помчала до Тронної зали сховати шолом Недорадника, щоб
той не перешкодив Годинникарю. Але в майстра не було однієї стрілки. Аля
згадала, що бачила її в Недобороди замість списа. Побігли в підземелля,
а там Недорадник стрибає замкнений вартовим у клітці. Недоборода з
радістю віддав стрілку годинникареві, і той поліз на вежу лагодити
механізм. Аля йому допомагала. Раптом вони побачили юрбу недоладян, які з
Недоладьком на чолі йшли виручати Алю.
Дівчинка збігла вниз, дістала з кишені вуглинку й домалювала
Недоладькові вухо, поправила ніс, очі. Потім почала домальовувати іншим
усе, що їм не вистачало, та й самі недоладяни стали допомагати одне
одному.
За п’ятнадцять хвилин до дванадцятої Аля покликала всіх, хто хотів
перенестися із зачарованої країни. Але виявилося, що недоладяни не
хочуть покидати своєї батьківщини. Вони будуть жити спокійно й доробляти
всі недороблені справи.
Аля зі сльозами на очах попрощалася з друзями, доплела свою кіску й
промовила чарівні слова. І опинилася у своїй кімнаті. І перше, що робить
Аля, знову опиняючись вдома, – домальовує страшного Першого
Недорадника, щоб він зник із казкової країни. Цей малюнок залишається на
стіні в її кімнаті як нагадування. А потім дівчинка іде шукати інших
дітей, які теж не люблять доводити роботу до кінця. Тепер, завдяки
вирваній із чарівної книги сторінці у будиночку Недочеревика, вона
напевне знає, кому загрожує небезпека опинитися у казковій країні. І
невідомо, чи вдасться тій дитині вибратися з халепи.
Недочеревик продовжує стягати до Недоладії, недороблені справи, адже їх
так багато!
Печорин и Онегин принадлежат к тому общественному типу двадцатых годов девятнадцатого века, которых называли «лишними» людьми. «Страдающие эгоисты», «умные ненужности» - так образно и точно определил сущность этого типа Белинский.
Итак, чем похожи и в чем различны персонажи пушкинского и лермонтовского произведений?
Прежде всего, герои обоих романов предстают перед нами как исторически и социально обусловленные человеческие характеры. Общественно - политическая жизнь России двадцатых годов девятнадцатого века – усиление политической реакции, упадок духовных сил юного поколения – породила особый тип непонятного молодого человека того времени.
Онегин и Печорин объединяют их происхождение, воспитание и образование: оба они – выходцы из богатых дворянских семей. При этом оба героя не принимают многое из светских условностей, отрицательно относятся ко внешнему светскому блеску, лжи, лицемерию. Об этом свидетельствует, например, развернутый монолог Печорина о своей «бесцветной» молодости, которая «протекла в борьбе с собой и светом». В результате этой борьбы он «сделался нравственным калекой», быстро пресытившись «всеми удовольствиями, которые можно достать за деньги». То же определение вполне применимо и к пушкинскому герою: «забав и роскоши дитя», он быстро устал от светской суеты, и «русская хандра им овладела понемногу».
Объединяет героев и духовное одиночество среди светской «пестрой толпы». «… Во мне душа испорчена светом, воображение беспокойное, сердце ненасытное»,- горько замечает Печорин в разговоре с Максимом Максимычем. То же самое говорится и об Онегине: «… рано чувства в нем остыли; ему наскучил света шум».
Отсюда в обоих произведениях возникает идея эскапизма- стремление обоих героев к уединению, их попытка отстранения от общества, мирской суеты. Это выражается как в буквальном уходе от цивилизации, так и в бегстве от общества в мир внутренних переживаний, «условий света свергнув бремя». Объединяет Онегина и Печорина и общий мотив «странствия без цели», «охота к перемене мест»(скитания Печорина на Кавказе, бесплодные путешествия Онегина после дуэли с Ленским).
Духовная свобода, которая понимается героями как независимость от людей и обстоятельств, является главной ценностью в системе мировоззрения обоих персонажей. Так, например, Печорин объясняет отсутствие у него друзей тем, что дружба всегда ведет к потере личной свободы: «Из двух друзей один всегда раб другого». Сходство Онегина и Печорина проявляется и в их одинаковом отношении к любви, неспособности к глубокой привязанности:
«Измены утомить успели;
Друзья и дружба надоели».
Подобное мировосприятие определяет особое значение поступков героев в жизни других людей: оба они, по разному выражению Печорина, играют роль «топоров в руках судьбы», причиняют страдания людям, с которыми сталкивает их судьба. Гибнет на дуэли Ленский, страдает Татьяна; аналогично погибает Грушницкий, умирает Бэла, обижается добрый Максим Максимыч, разрушается уклад контрабандистов, несчастливы Мери и Вера.
Героям Пушкина и Лермонтова почти в равной степени свойственно «принимать вид», «надевать маску».
Еще одно сходство этих героев заключается в том, что они воплощают тип интеллектуального персонажа, которому свойственны неординарность суждений, неудовлетворенность собой, склонность к иронии – все то, что блестяще определяется Пушкиным как «резкий, охлажденный ум». В этом отношении существует прямая перекличка пушкинского и лермонтовского романов.
Однако есть и явные отличия между характерами этих персонажей и средствами их художественного изображения в обоих романах.
Так в чем же разница? Если Печорину свойственны безграничная потребность в свободе и постоянном стремлении «подчинять своей воле, что его окружает», «возбуждать к себе чувство любви, преданности и страха», то Онегин не стремится к постоянному самоутверждению за счет других людей, занимает более пассивную позицию.
Мировосприятие Печорина отличается так же большим цинизмом, некоторым пренебрежением