Это стремление и способность к установлению и поддержанию общности с людьми, которые не придерживаются общепринятых мнений. Общность языка и чувство этнической близости на всем протяжении человеческой истории выступают в качестве оснований сообщества. Различие может иметь место на биологическом, культурном и политическом уровнях.
В российской империи запрещалось быть атеистом, при этом колонизация шла так, что коренные народы облагались либо яссаком либо барщиной, при этом их традиционный образ жизни не трогался - им позволялось верить в языческих богов и заниматься шаманизмом. С западными территориями сложнее - евреи много раз за существование империи подвергались различным дискриминационным акциям (Екатерина 2 вообще обязала евреев выехать из страны). По западной границе (Галиции, Польше) шла черта оседлости, из которой евреям запрещалось выезжать.
На жаль, не змогли, бо погрузли в кровавих міжусобицях і у боротьбі за владу над іншими князями. покорялися Орді, бо брали ярлик на княжування. Вони не змогли!
Набиралися рекрути з селян, або, в разі коли були бажаючі з міщан, також молодші сини безземельної шляхти могли бути офіцерами, крім того не треба забувати про козацтво, яке заробляло як наймані війська.
У замках завжди були військові формування (охорона, або саме військові формування (якщо шляхтич мав право на власне військо) - тобто навчити володіти зроєю в замках-фортецях шляхти було кому. Наприклад, у Яреми Вишневецького було військо власне, яке нічим не поступалося коронному війську. Шляхта у порубіжжі зі Степом Вільним обов'язково мала війська у маєтках - щоб боронили платників падатків та майно від татарських "візитів" за ясирем.
До того ж часи були такі, що сусіди не гребували наїздами один на одного, наприклад, у Генріка Сенкевича описано що тітка Елени Курцевич сама такі наїзди робила з синками та дворовими - це з популярної літератури.
З наукової є конкретні статті у законодавстві та судової практики про розповсюдженість практики наїздів. Широко відомий випадок наїзду старости Черкаського Чаплицького на хутір Суботів сотника Богдана Хмельницького - і яка халепа для Польської корони з цього вийшла у 1648 році.