Убок, увысь, униз, зранку, па-новаму, циха, зрэдку
(Што рабiу?)ляжау - прошлы час, (што зрабiу) нацягнуу-прошлы час, (што робiць) ляжыць-цяперашнi час, (што робIць?) прыпякае - цяперашнi час, (што робiць?) пазiрае -цяперашнi час,(што робiць)пазiхае - цяперашнi час, (што зробяць?) замлеюць) - будучы час, (што зробiць) паварушыцца -будучы час, (што зробiць) павернецца - будучы час,(што зрабiла?) не заела - ? час.
Лес, лясны, пералесак, узлесак, лясок, лясочак
Прыметнік—гэта часціна мовы, якая абазначае прымету прадмета і адказвае на пытанні: які?, якая?, якое?,якія?, чый?, чыя?, чыё?, чые?
Назоўнік—гэта часціна мовы, якая абазначае прадмет і адказвае на пытанні: хто?, што?
Інтэлегентнасць скарб душы
Сёння мы павінны надзвычай добра зразумець і адчуць, неабходнасць выхавання сучаснай школай інтэлегента,а,калі браць шырэй інтэлегентнасці ў чалавеку.Гэта ,аднак, не значыць , што сённяшні вучань заўтра павінен атрымаць вышэйшую адукацыю.
Інтэлегентнасць ,нажаль незаўсёды праяўляецца ў чалавеку , які мае дыплом аб заканчэнні ВНУ,бо энтэлегентнасць - гэта перш на перш узровень духоўнага і (агульна)культурнага дагляда чалавека.Янка Купала , Цішка Гартны, Кузьма Чорныт, Уладзімір Караткевіч - нацыянальныя інтэлегенты з вялікай літары.
Нацыянальны інтэлегент пачынае з уведамлення свайго нацыянальнага "я". Хіба можа ўзрасці, ўвогуле ,свядомы беларус без любові да роднай мовы і прыроды ,без моцнай духоўнай памяці , без шанавання геналагічнага дрэва свайго рода, без ведання гісторыі і культуры Бацькаўшчыны . АЛе (інтэлегент ) беларус не павінен адчуваць сябе ізалявана ў славянскім сумо..і людзей ў (агульна) сусветнай супольнасці .
Мова,культура ўвогуле знітоўваюць чалавека з чалавека, краіну з краінай.Ці кожны з сённяшніх інтэлегентаў можа пахваліцца глыбокім веданнем моў і культуры славянскіх саседзяў і народаў сусвета? Пэўна , што не і свае нацыянальнае "я" ў душы досыць часта занядбана , ці вытручана.
Прыклад, што інтэлегентнасць часта узводяць да паводзін чалавека ў будзенным жыцці, а гэта ж скарб чалавечай душы , вызначальная рыса духоўнасці унутраннай культуры , асобы яе цэланасці і цэласнасці.